Judecata de cercetare

Discutii despre religie, teologie, doctrine, etc.

Moderators: nouneim, eliade22, eddieconst

Re: Judecata de cercetare

[ #75439 ] Postby Clovnul Junglei on Sat Oct 03, 2009 4:06 pm

Gabriy'el wrote:Mare "descoperire" ai mai facut. Oi fi vreun inger picat din cer pe care trebuie sa il credem cuvant cu cuvant ce scrie pe forum, altfel nu-i a' buna. Carevasazica adventistii aveau nevoie sa inventeze judecata de cercetare pentru a sustine sabatul. Demult nu am mai auzit o asemenea perla. Mare e gradina Domnului! E clar cat de "cunoscuta" iti e si istoria adventistilor, si istoria sabatarienilor in general. De exegeza biblica ma tem sa te mai intreb.

Din nefericire unii se multumesc cu site-urile criticilor. Restul numai conteaza.


Omule, ma faci sa zambesc cu logica ta... e mai bine sa tac.
"Bai, ratiune, dar necioplita mai esti!" hihihihi
User avatar
Clovnul Junglei
 
Posts: 554
Images: 0
Joined: Mon Sep 28, 2009 12:08 pm

Re: Judecata de cercetare? says who?

[ #75440 ] Postby Clovnul Junglei on Sat Oct 03, 2009 4:21 pm

only this...
dejan1888 wrote:Ziua ispasirii se sarbatorea scurt timp inainte de sarbatoarea corturilor si aceasta arata ca?curatirea sanctuarului va avea loc scurt timp inainte ca cei mantuiti sa paraseasca pamantul pentru 1000 de ani?. Daniel 8, 14 anunta ziua inceputului acestei zile? si aceasta este 1844?.

Say what?
You know my (and Louix's) theory: Question Everything!... si atunci cand crezi ca ai inteles/ai prins sensul, incepe prin a(-ti) pune iar intrebari
Don't take anything for granted

bye! maybe next time... it's late now
User avatar
Clovnul Junglei
 
Posts: 554
Images: 0
Joined: Mon Sep 28, 2009 12:08 pm

Re: Judecata de cercetare

[ #75441 ] Postby Gabriy'el on Sat Oct 03, 2009 4:34 pm

Din fericire omule, ratiunea nu e deloc necioplita. Problema e ca majoritatea nu se deranjeaza sa o foloseasca. Doar asa poti ajunge sa afirmi ca adventistii aveau nevoie de judecata de cercetare pentru sustinerea sabatului fara sa tii cont de faptul ca sabatarienii existau deja cu mult inaintea aparitiei adventistilor. Trebuie sa recunosc ca m-am amuzat rau de tot cand ti-am citit prima data perla. Urat din partea mea. E de plans cand intalnesti o asemenea ignoranta.
Un stramos de-al nostru, din preistorie, sta in fata unei pietre. Se uita la ea, o intoarce pe toate fetele si, dupa citeva clipe de gindire, ii zice: "Bai, nene, dar necioplita mai esti!". Iulian Tanase

http://www.snafu.ro/
User avatar
Gabriy'el
 
Posts: 2848
Images: 10
Joined: Fri Feb 23, 2007 2:07 pm
Location: Timisoara

Re: Judecata de cercetare

[ #75443 ] Postby Clovnul Junglei on Sat Oct 03, 2009 5:01 pm

Gabriy'el wrote:[...]Doar asa poti ajunge sa afirmi ca adventistii aveau nevoie de judecata de cercetare pentru sustinerea sabatului fara sa tii cont de faptul ca sabatarienii existau deja cu mult inaintea aparitiei adventistilor...

Ti-am spus ca ai lacune in logica...
Pana data viitoare: povestea celui care deplange ignoranta altora si se teme sa intrebe...

PS: Acum e urat din partea mea... damn! Image
Din fericire, unii se multumesc si fara viata vesnica. Macar unii ingeri sa aiba parte de "cercetare" in Imparatia Cerurilor. Restul numai conteaza.
Dar cine sa inteleaga pana si aceste cuvinte?... zambeste, maine va fi mai hilar!
User avatar
Clovnul Junglei
 
Posts: 554
Images: 0
Joined: Mon Sep 28, 2009 12:08 pm

Re: Judecata de cercetare si Sanctuarul

[ #75444 ] Postby Louix on Sat Oct 03, 2009 6:12 pm

“Religia s-a nascut când primul ticalos l-a întâlnit pe primul prost.” (Voltaire)

A Glorious Dawn | We Are All Connected | Our Place in the Cosmos | The Unbroken Thread | The Poetry of Reality
User avatar
Louix
 
Posts: 72
Joined: Sat Sep 19, 2009 4:00 pm
Location: Megiddo

Re: Judecata de cercetare? says who?

[ #75445 ] Postby Gabriy'el on Sun Oct 04, 2009 12:07 am

Clovnul Junglei wrote: Este doar o inventie a adventistilor [...] pentru a-si sustine teologia legalista (sanctuarul --> cele 10 porunci --> sabatul)[...]

Tot eu am probleme de logica nu? Eh, pana una alta reciteste ce ai scris, si poate (doar poate)mai vorbim. Ah, scuza-ma! Totul tine de interpretarea sagetilor si nu a cuvintelor nu??? Dupa ce dai cu bata in balta cum sa o scoti la capat altfel decat sa-l acuzi pe celalalt ca el ar fi cel cu probleme. Tipic. Altadata numai fa pe desteptul si si mediteaza putin timp inainte sa postezi prostioare. Iar daca continui cu interpretari sublime la ceea ce tocmai tu ai postat pentru a te scoate basma curata, sau daca prin teologie legalista intelegi nazbatiile harului ieftin promovat de majoritatea evanghelicilor (totul s-a rezolvat la cruce nu conteza ce fac azi,iar cine mai incearca sa fie moral respectand cele 10 porunci va primi eticheta de legalist)n-ai decat. Vei vorbi singur, sau cel putin nu cu mine.

Nu, adventistii nu aveau nevoie sa inveteze judecata de cercetare, pentru a sustine cele 10 porunci, in speta sabatul.
Un stramos de-al nostru, din preistorie, sta in fata unei pietre. Se uita la ea, o intoarce pe toate fetele si, dupa citeva clipe de gindire, ii zice: "Bai, nene, dar necioplita mai esti!". Iulian Tanase

http://www.snafu.ro/
User avatar
Gabriy'el
 
Posts: 2848
Images: 10
Joined: Fri Feb 23, 2007 2:07 pm
Location: Timisoara

Re: Judecata de cercetare? says who?

[ #75457 ] Postby rajaji on Mon Oct 05, 2009 5:33 am

dejan1888 wrote:
Clovnul Junglei wrote:Nu exista "judecata de cercetare" (inceputa la 1844?) sustinuta de Evanghelie. Este doar o inventie a adventistilor (interpretata si parafata prin "viziunile" EGW) pentru a-si sustine teologia legalista (sanctuarul --> cele 10 porunci --> sabatul) dupa asa-numita "Marea Dezamagire".
Curatirea sfantului Locas (Daniel 8:14) s-a petrecut la Cruce & inaltarea lui Isus.


Sunt multe versete in Biblie care sustin ca exista o judecata de cercetare. Nu am timp sa-ti le dau pe toate dar citeste Daniel 7 si daca accepti cuvantul lui Dumnezeu cu sinceritate vei intelege.

Despre curatirea sanctuarului. Spui ca curatirea sanctuarului sa petrecut la cruce. Dar ce spune Biblia?

Dumnezeu in Vechiul Testament a stabilit 7 sarbatori pentru poporul Sau. Acestea au fost:

sarbatoriile de primavara

1. Pastele 14 zi din luna 1.
2. Sarbatoarea azimilor 15 zi din luna 1
3. Rusaliile 16 zi din luna 1
5. cincizecimea 50 de zile dupa pastele

sarbatoriile de toamna

1. sarbatoarea trambitelor prima zi din luna a saptea
2. ziua ispasirii 10 zi din luna 7
3. corturile 15 zi din luna 7

Prima sarbatoare a fost pastele si reprezinta moartea lui Isus Hristos. Rusaliile sau primele roade reprezinta invierea lui Isus ca primul rod al celor rascumparati. Cincizecimea reprezinta revarsarea Duhului Sfant. Putem vedea ca toate sarbatori din primavara sau implit dupa randul lorasa cum au fost sarbatoriti de Evrei in fiecare an. Cu alte cuvinte revarsarea Duhului Sfant (cincizecimea) nu a avut loc inainte de moartea lui Isus (Pastele) sau invierea Sa (Rusaliile), ci exact dupa ei asa cum au sarbatorit evrei. Atunci, cum poate curatirea sanctuarului (ziua ispasirii) sa fie inainte de rusaliile si cincizecimea asa cum ai spus? Daca primele 4 sarbatori sau implinit pe rand nu este logic si ca ultimele se vor implini la fel pe rand?
Este interesant ca intre primele 4 sarbatori si ultimele 3 a fost o mare distanta de timp cea ce ararta ca intre moartea si invierea lui Isus si curatirea sanctuarului la fel va trece o perioada de timp. Pastele si ispasirea nu se intampla in acelasi timp. In Vechiul Testament mielul a fost junghiat in curtea sanctuarului dar ispasirea se facea in sanctuar de marele preot. Domnul Hristos la Golgota a fost mielul lui Dumnezeu si nu marele preot asa ca El nu putea face ispasire la Golgota.

Ce reprezenta sarbatoarea corturilor? Evrei in timpul acestei sarbatori parasea casele lor si traiau in corturi si sau bucurat cu ramuri de finic in mainile sale. Aceasta sarbatoare semnifica momentul cand cei mantuiti vor parasi pamantul si va locui in cer timp de 1000 de ani. Citeste Apoc. 7, 10

Ziua ispasirii se sarbatorea scurt timp inainte de sarbatoarea corturilor si aceasta arata ca curatirea sanctuarului va avea loc scurt timp inainte ca cei mantuiti sa paraseasca pamantul pentru 1000 de ani. Daniel 8, 14 anunta ziua inceputului acestei zile si aceasta este 1844.

atunci când sa sfărșit veacurile neamurilor la care face referire domnul nostru Isus în luca. că el nu va veni până atunci Luca 21:24

24. Şi vor cădea de ascuţişul săbiei şi vor fi duşi robi la toate neamurile, şi Ierusalimul va fi călcat în picioare de neamuri, până ce se vor împlini vremurile neamurilor.
rajaji
 
Posts: 15
Joined: Fri Sep 18, 2009 5:58 am

Re: Judecata de cercetare???

[ #75459 ] Postby Clovnul Junglei on Mon Oct 05, 2009 6:42 am

Daniel 8:13 Am auzit pe un sfânt vorbind; şi un alt sfânt a întrebat pe cel ce vorbea: "În câtă vreme se va împlini vedenia despre desfiinţarea jertfei necurmate şi despre urâciunea pustiirii? Până când va fi călcat în picioare sfântul Locaş şi oştirea?"
Daniel 8:14 Şi el mi-a zis: "Până vor trece două mii trei sute de seri şi dimineţi; apoi sfântul Locaş va fi curăţit!"
[...]
Daniel 8:26 Iar vedenia cu serile şi dimineţile, de care a fost vorba, este adevărată. Tu, pecetluieşte vedenia aceasta, căci este cu privire la nişte vremuri îndepărtate."


Question everything:
  1. E corect să construieşti o întreaga teologie (doctrina "judecatii de cercetare" si celelalte implicaţii ce decurg din ea) pe unul sau câteva versete dintr-o profeţie-vedenie? Ce spune Isus despre asta (mântuire-judecată) în cele patru evanghelii, apoi Pavel si ucenicii în lumina Evangheliei Veşnice?
  2. Versetele 13, 14 si 26 au (vreo) legătură directă cu versetele 2-12 si 17-25 din Daniel cap. 8 (vorbesc despre acelaşi lucru)?
  3. Ce reprezintă desfiinţarea jertfei necurmate? (important de definit şi înţeles)
  4. Ce reprezintă urâciunea pustiirii? (important de definit şi înţeles)
  5. Ce reprezintă sfântul Locaş? (important de definit şi înţeles)
  6. Ce vrea să însemne curăţirea sfântului Locaş? La ce (eveniment) se referă? (foarte important de definit şi înţeles)
  7. Până vor trece două mii trei sute de seri şi dimineţi începând de când? (atentie! nu este vorba despre Daniel 9:25 aici! not the same thing)
  8. Ce legătură există între Daniel 8 şi Daniel 9? La ce anume (referitor la ce) se referea "omul Gabriel" când afirma că a venit "să-i lumineze mintea" lui Daniel, în urma tulburării acestuia din urmă?

doar atât... n-am timp acuma, sunt la serviciu...
___________________________________________________________
PS remember!
>> key element of this passage is NOT how much time and when, but: apoi sfântul Locaş va fi curăţit
>> totul (Moise si profetii//epistolele si Apocalipsa) gravitează în jurul Crucii!
foarte bine venite linkurile oferite de Louix
User avatar
Clovnul Junglei
 
Posts: 554
Images: 0
Joined: Mon Sep 28, 2009 12:08 pm

Re: Judecata de cercetare? says who?

[ #75482 ] Postby dejan1888 on Wed Oct 07, 2009 1:26 pm

rajaji wrote: atunci când sa sfărșit veacurile neamurilor la care face referire domnul nostru Isus în luca.


1798
User avatar
dejan1888
 
Posts: 623
Joined: Mon Mar 12, 2007 3:05 pm

Re: Judecata de cercetare

[ #75483 ] Postby dejan1888 on Wed Oct 07, 2009 1:40 pm

Clovnul Junglei wrote: E corect să construieşti o întreaga teologie (doctrina "judecatii de cercetare" si celelalte implicaţii ce decurg din ea) pe unul sau câteva versete dintr-o profeţie-vedenie? Ce spune Isus despre asta (mântuire-judecată) în cele patru evanghelii, apoi Pavel si ucenicii în lumina Evangheliei Veşnice?


Doctrina "judecatii de cercetare" nu este construita pe un sau cateva versete din Daniel 8! Peste tot in Biblie gasesti referinte despre judecata.


CJ wrote: Ce reprezintă desfiinţarea jertfei necurmate? (important de definit şi înţeles)


Cuvantul "jertva" este un cuvant adaugat. Necurmatul reprezinta o uraciune necurmata sau paganizmul care a fost inlocuita de celealta uraciune sau papalitatea in anul 538. Intrebarea in versetul 13 este pana cand aceste doua uraciuni vor prigoni poporul lui Dumnezeu. raspunsul este inca 2300 de zile (ani). 1844 a inceput judecata (Daniel 7, 9.10.26.27) la care i se ia stapanirea papalitatii si va fi nimicita.


CJ wrote: Ce reprezintă urâciunea pustiirii? (important de definit şi înţeles)


1. Necurmatul = paganizmul
2. Uraciunea pustirii = papalitatea

CJ wrote: Ce reprezintă sfântul Locaş? (important de definit şi înţeles)


Sfantul Locas este sanctuarul ceresc impreuna cu biserica lui Dumnezeu pe pamant.

CJ wrote: Ce vrea să însemne curăţirea sfântului Locaş? La ce (eveniment) se referă? (foarte important de definit şi înţeles)


1. Stergerea pacatelor celor morti in cartile din cer
2. Stergerea pacatelor celor vii in ei (vor trai fara a pacatui)

CJ wrote: Până vor trece două mii trei sute de seri şi dimineţi începând de când? (atentie! nu este vorba despre Daniel 9:25 aici! not the same thing)


De unde stii ca nu este acelasi lucru?
User avatar
dejan1888
 
Posts: 623
Joined: Mon Mar 12, 2007 3:05 pm

Re: Judecata de cercetare

[ #75484 ] Postby nehustan on Wed Oct 07, 2009 2:32 pm

CINE AFDIRMA CA ,,NECURMATUL-NECURMATA,, ar insemna,papa,uriciunea pustiirii,pacatul,dracul sau alti ,,aliati,, ,are lipsuri serioase in domeniul ,,cercetarii proprii,, !Aceasta PERSOANA a baut apa dupa altii care sint platiti gras sa sustina o astfel de doctrina draceasca...!!

VREAU sa afiseza imediat un argument biblic IN SENSUL SUSTINUT !...!AM ZIS...!
nehustan
 
Posts: 973
Images: 0
Joined: Sat Sep 26, 2009 10:44 am

Re: Judecata de cercetare

[ #75485 ] Postby nehustan on Wed Oct 07, 2009 2:51 pm

DEJANE...mai DEJANE...,da mi si mie adreasa...mai vb si noi in particuler...adresa meA... nehustan_b sa nu ne mai auda...vecinii...
nehustan
 
Posts: 973
Images: 0
Joined: Sat Sep 26, 2009 10:44 am

Re: Judecata de cercetare?

[ #75489 ] Postby Clovnul Junglei on Wed Oct 07, 2009 5:10 pm

dejan1888 wrote:Doctrina "judecatii de cercetare" nu este construita pe un sau cateva versete din Daniel 8! Peste tot in Biblie gasesti referinte despre judecata.

Atunci ofera-mi exemple clare din Biblie care sa sustina "judecata de cercetare", nu judecata (ziua judecatii) de la final (in termen general).

dejan1888 wrote:Cuvantul "jertva" este un cuvant adaugat.

Daniel 8:13. Daca textul acesta este tradus eronat, ofera tu traducerea corecta din original.
A se citi si Daniel 8:14
Apropo, in limba romana se scrie corect gramatical jertfa nu jertva. Fara nicio suparare.

dejan1888 wrote:Necurmatul reprezinta o uraciune necurmata sau paganizmul care a fost inlocuita de celealta uraciune sau papalitatea in anul 538.

Adu argumente valide (biblice si istorice) ca ceea ce afirmi este adevarat. Pana atunci ramane doar o ipoteza fantezista, care nu merita luata in seama. Pe baza carei "formule matematice" ai calculat tu anul 538 (d.Hr.)? Apropo, se scrie corect gramatical păgânismul nu păgânizmul

dejan1888 wrote:Intrebarea in versetul 13 este pana cand aceste doua uraciuni vor prigoni poporul lui Dumnezeu. raspunsul este inca 2300 de zile (ani). 1844 a inceput judecata (Daniel 7, 9.10.26.27) la care i se ia stapanirea papalitatii si va fi nimicita.

1. Intrebarea in versetul 13 NU este "pana cand aceste doua uraciuni vor prigoni poporul lui Dumnezeu", ci este exprimata asa: "În câtă vreme se va împlini vedenia despre desfiinţarea jertfei necurmate şi despre urâciunea pustiirii? Până când va fi călcat în picioare sfântul Locaş şi oştirea?" E totusi o diferenta, nu crezi?
2. Demonstreaza-mi ca cele 2300 de seri si dimineti reprezinta 2300 de ani si momentul din care incep sa fie calculate/calculati.
3. Idem (paragraful de mai sus). De unde ai scos anul 1844? Mi-ai transmis doar concluzia, fara a preciza premisele pe care te-ai bazat. Cu usoara parere de rau, nu pot lua in calcul afirmatia ta in cazul de fata.
4. Daniel 7: 9,10, 26-27 vorbeste despre "judecata de cercetare" si despre "papalitate"? Pe ce te bazezi in interpretarea textelor? Te invit sa explici mai amanuntit (daca doresti).

dejan1888 wrote:1. Necurmatul = paganizmul
2. Uraciunea pustirii = papalitatea

Idem. Afirmatii indoielnice fara vreo dovada/explicatie (biblica si/sau istorica) in sprijinul lor.

dejan1888 wrote:Sfantul Locas este sanctuarul ceresc impreuna cu biserica lui Dumnezeu pe pamant?.

Sa inteleg ca Sfantul Locas = Sanctuarul (prezentat de Pavel in Evrei 9 in lumina Evangheliei) + Biserica (oamenii) lui Hristos? Te rog, explica-mi si mie unde ai gasit in Biblie ca Biserica reprezinta Sfantul Locas (sau parte din acesta). Te referi cumva la 1 Corinteni 6:19? Daca da, nu ti se pare ca explicatia ta este un pic fortata?

dejan1888 wrote:Ce vrea să însemne curăţirea sfântului Locaş?
1. Stergerea pacatelor celor morti in cartile din cer
2. Stergerea pacatelor celor vii in ei (vor trai fara a pacatui)

Afirmatiile tale contrazic grav Evanghelia predicata de Isus (si de apostoli) si anuleaza importanta jertfei Fiului pe Cruce.
Ce zici de Ioan 3:13-21; Romani 3:25-26; 2 Corinteni 5:18-21; Evrei cap. 9; 1 Ioan 3:1-9 (doar cateva)? Dar de asta ce zici? E doar o parere... "justificarea neprihanirii lui Dumnezeu (a caracterului Sau)". Ridic doar intrebari, caut noi perspective de intelegere.

dejan1888 wrote:
CJ wrote: Până vor trece două mii trei sute de seri şi dimineţi începând de când? (atentie! nu este vorba despre Daniel 9:25 aici! not the same thing)

De unde stii ca nu este acelasi lucru?

Eu nu stiu sigur (inca cercetez si las ca adevarul sa se descopere continuu - fara concluzii definitive si irevocabile!), dar iti preiau stilul rationamentului pentru a-ti raspunde: De unde stii tu ca este acelasi lucru? [Daniel 8:13-14 nu face nicio referire la momentul in timp de cand incep exact cele "2300 de seri si dimineti" si pune accentul pe "curatirea sfantului Locas" (lucru neclarificat inca?de tine pe baze solide)]
User avatar
Clovnul Junglei
 
Posts: 554
Images: 0
Joined: Mon Sep 28, 2009 12:08 pm

Re: Judecata de cercetare

[ #75495 ] Postby Gabriy'el on Thu Oct 08, 2009 5:12 am

CJ,

Dejan nu este roman. Vorbeste cum poate, si cred ca vorbeste destul de bine.

CJ wrote:Atunci ofera-mi exemple clare din Biblie care sa sustina "judecata de cercetare", nu judecata (ziua judecatii) de la final (in termen general).

Depinde ce intelegi prin respectiva expresie. Daca vrei neaparat sa vezi in Biblie aceasta expresie iti si eu, si orice adventist poate recunoaste sincer si fara probleme nu exita. Nu exista nici expresia "Sfanta Treime" de exemplu, asa cum antitrinitarienii obiecteaza. Totusi Biblia nu ofera un limbaj ci un mesaj. Important este daca notiunile de care vorbim se regasesc in mesajul Bibliei, si nu daca folosim exact aceleasi cuvinte. Adventistii au propus denumirea de judecata investigativa(de cercetare) pentru a indica un proces juridic fata de conceptia anterioara evanghelica pe care o mostenisera care privea Judecata ca fiind doar executiva. Este adevarat ca termenul de judecata(il vom aminti mai jos) este adesea folosit in Biblie cu sensul extins de condamnare sau pedeapsa, dar in multe cazuri el are intelesul propriul de proces juridic.

In consecinta , daca imi permiti, intrebarea ta ar trebui formulata astfel : Vorbeste Biblia despre investigarea cazurilor(proces juridic, cercetare, investigatie) sau intotdeauna cand Biblia vorbeste despre judecata se refera numai si numai la executarea sentintei.(sentinta bazata pe ce?) Iar daca nu exista cum imi pot permite sa interpretez ce citesc altfel decat si-ar putea interpreta chiar un evreu propria limba?

Este adevarat ca Dumnezeu nu are nevoie de multa vreme ca sa il traga pe om la judecata inaintea lui(Iov 34, 23). Totusi , isi poate permite Dumnezeu sa faca o "Judecata" fara judecata? Daca Judecata divina consta doar in executii pe motiv ca El nu da socoteala nimanui atunci ce sens are toata disputa dintre Dumnezeu si Satan, cu privire la dreptatea divina si de ce n-a actionat Dumnezeu in forta de la inceput,"judecandu-i" pe lor pe intgerii rebeli fara teama ca ceilalti vor murmura?

Extrem de usor se trece peste aceasta tema. Judecata e vazuta de majoritatea ca un fel de ordonanta de urgenta in care Dumnezeu se apuca de citit sentinte, si fiecare isi astepata randul, iar de vreo dovada, investigare transparenta nu poate fi vorba.
Dumnezeu nu este numai drept, ci doreste sa-SI expuna in final , in fata intreului univers, dreptatea , printr-un proces deschis al tuturor celor implicati.

Biblia invata ca si Cerul necesita pace si impacare cu Dumnezeu. Apostolul Pavel precizeaza ca :

Coloseni 1, 19 Căci Dumnezeu a vrut ca toată plinătatea să locuiască în El,
20 şi să împace totul cu Sine prin El, atât ce este pe pământ cât şi ce este în ceruri, făcând pace, prin sângele crucii Lui.

O judecata fara procesul investigatiei, al studierii cazurilor nu poate fi dovedita dreapta. Dumnezeu doreste sa convinga, nu doar sa invinga prin forta :
Romani 3, 4 Dimpotrivă, Dumnezeu să fie găsit adevărat şi toţi oamenii să fie găsiţi mincinoşi, după cum este scris: „Ca să fii găsit neprihănit în cuvintele Tale, şi să ieşi biruitor când vei fi judecat.

Indiferent cum intelegi tu sau altii rostul unui proces juridic esti obligat sa constati, daca intr-adevar crezi Cuvantul lui Dumnezeu, ca exista o faza de ceretare a cazurilor, inregistrate in adevarate "dosare".

Daniel 7, 9 Mă uitam la aceste lucruri, până când s-au aşezat nişte scaune de domnie. Şi un Îmbătrânit de zile a şezut jos. Haina Lui era albă ca zăpada, şi părul capului Lui era ca nişte lînă curată; scaunul Lui de domnie era ca nişte flăcări de foc, şi roţile Lui ca un foc aprins.
10 Un râu de foc curgea şi ieşea dinaintea Lui. Mii de mii de slujitori Îi slujeau, şi de zece mii de ori zece mii stăteau înaintea Lui. S-a ţinut judecata şi s-au deschis cărţile.

Undeva in postare intrebi:
CJ wrote:Daniel 7: 9,10, 26-27 vorbeste despre "judecata de cercetare" [...]? Pe ce te bazezi in interpretarea textelor? Te invit sa explici mai amanuntit (daca doresti).

Te rog sa nu te superi pe mine dar in opinia mea un om, adult, normal, cu studii medii nu poate pune asemenea intrebari(acelasi lucru m-a surprins si la expresia sfarsitul timpului veacurilor). Sa ma explic. Daca vorbim de deschiderea cartilor in contextul judecatii ce altceva poate fi decat o cercetare a cazurilor?(in afara de cazul in care poate Dumnezeu datorita varstei extrem de inaintate mai uita si are nevoie as se mai uite in carti sa isi aduca aminte care sunt buni si care sunt rai).

Daca mi se spune ca la tribunal s-au deschis dosarele in cazul Zaher Iskandarani, pe ce ma pot baza oare cand afirm ca in acel tribunal se cerceteaza, investigheaza cazul respectivului inculpat? Daca mi se spune ca la scoala profesorul dupa citirea catalogului a deschis o carte cu partituri, pe ce ma bazez cand spun ca aceea a fost o ora de muzica???? Cand mi se da un prosop pe ce baza sunt eu sigur ca respectivul material chiar e un prosop???
Si astfel de intrebari pot continua mult si bine, din ce in ce mai stupide pot continua mult si bine. Chiar in stadiul acesta am ajuns???

Cand ti se spune ca se desfasoara judecata, si ca se deschid niste carti, nu e evident ca se cerceteaza ce e in respectivele carti? sau ca ceva se investigheaza in acea judecata? Trebuia sa spuna explicit : "Acum dupa ce am deschis cartile , vom si citi, cerceta ce scrie pe aici."????

Acesta este doar unul din versetele Biblice care prezinta o judecata in sens juridic, investigativ. Dumnezeu nu isi salveaza poporul de Judecata ci prin judecata.
Urmatoarele texte Biblice de asemenea vorbesc despre judecata in sens investigativ.

Romani 10, 14c Căci toţi ne vom înfăţişa înaintea scaunului de judecată al lui Hristos. Sper ca nu ma vei intreba din nou pe ce ma bazez. A avea o infatisare la tribunal inseamna ca esti cercetat. Tabloul folosit de Pavel tocmai asta vrea sa spuna. Vei fi judecat, dupa faptele tale, si nu doar te vei infatisa pentru sentinta, ci pentru "a da socoteala despre sine insusi" asa cum precizeaza acelasi Pavel in versetul 12.

Mai mult, apostolii au fost cat se poate de clari ca Dumnezeu va judeca propriul popor, ba chiar cu el va incepe judecata.

Evrei 10, 30b Şi în altă parte:„Domnul va judeca pe poporul Său.”

1 Corinteni 3 cât despre mine, prea puţin îmi pasă dacă Sunt judecat de voi sau de un scaun omenesc de judecată. Ba încă, nici eu însumi nu mă mai judec pe mine.
4 Căci n-am nimic împotriva mea; totuşi nu pentru aceasta Sunt socotit neprihănit: Cel ce mă judecă, este Domnul.
Avand in vedere exprimarea lui Pavel din Romani 10, 14 sper ca e clar ca Pavel nu vorbeste aici despre sentinte fara judecata. Este adevarat ca aici Pavel avertizeaza asupra aspectului uman , sa nu ne judecam unul pe altu, dar referirea ca Cel ce judeca este Domnul , si ca fiecare va fi judecat, chiar din poporul Lui este clara.


1 Petru 17 Căci Suntem în clipa când judecata stă să înceapă de la casa lui Dumnezeu. Şi dacă începe cu noi, care va fi sfârşitul celor ce nu ascultă de Evanghelia lui Dumnezeu?
18 Şi dacă cel neprihănit scapă cu greu, ce se va face cel nelegiuit şi cel păcătos?
Sper ca atunci cand citesti versetele de mai sus nu intelegi ca Petru se gandea la executii de sentinte incepand cu casa lui Dumnezeu. Daca totusi da, ofera te rog argumentele.

Judecata in sensul real al cuvantului nu poate avea loc la revenirea Lui, deoarece atunci el vine cu rasplatirile pentru fiecare. Apocalips 22, 12 Iată, Eu vin curând; şi răsplata Mea este cu Mine, ca să dau fiecăruia după fapta lui.
De asemenea unul din mesajele ingerilor din Apocalips 14 este proclamarea in toata lumea a mesajului "a venit ceasul judecatii Lui". Ce sa proclamam? Ca deja acum in 2009 se executa sentinte??? Nicidecum. Judecata(sentinta) fara judecata nu exista.

Bineinteles ca raman multe intrebari. Cand anume trebuie sa inceapa aceasta Judecata premileniala? Vor fi judecati intai cei vii sau cei morti? De ce sustin adventistii ca judecata a inceput din anul 1844? etc. Dar daca nu clarificam aspectele elementare cum ar fi cel ca EXISTA o judecata investigativa, restul nu ne ajuta la nimic.

CJ wrote:1. Intrebarea in versetul 13 NU este "pana cand aceste doua uraciuni vor prigoni poporul lui Dumnezeu", ci este exprimata asa: "În câtă vreme se va împlini vedenia despre desfiinţarea jertfei necurmate şi despre urâciunea pustiirii? Până când va fi călcat în picioare sfântul Locaş şi oştirea?" E totusi o diferenta, nu crezi?

Acel nu, scris cu litere mari nu intareste deloc ideea decat daca ignori orice traducere inafara de Cornilescu. Chiar nu ai fost macar curios cum suna in alta traducere?(numai zic de original)

Expresia `ad mätay din Daniel 8,13 nu inseamna nici "cat timp", si nici "in cat timp", ci "pana cand" vor dura toate aceste nelegiuiri. Accentul este pus in mod exclusiv pe punctul terminus. O dovada in acest sens este din nou traducerea BOR, inclusiv cele vechi. Am fost surprins sa observ ca traducatorii ortodocsi mai recent au inteles ca referirea la timp nu este doar la jertfa necurmata, ci inclusiv pentru ce vazuse anterior in vedenie :

BOR(Anania) : Daniel 813 ªi am auzit un sfânt care grãia, ºi un alt sfânt a zis cãtre cel ce grãia: "Pânã când va dura vedenia si jertfa de fiecare zi nu se va mai aduce ºi un pãcat al pustiirii va fi pus în loc ºi templul ºi oºtirea vor fi cãlcate în picioare?"

BOR (versiunea mai veche Nitzulescu:): "...Pana cand va tinea viziunea despre jertfa continua, si despre nelegiuirea pustiitoare, si darea spre calcare a templului si a ostirei?

Deasemenea daca cauti un transalator interlinear vei vedea ca in original e la fel :"pana cand" / "until when". Din nou repet, dupa cum se poate vedea , astea nu sunt traduceri fabricate de adventisti, ci sunt traduceri chiar vechi. Oamenii au priceput de mult aceste lucruri.(ma refer la expresie bineinteles.)
CJ wrote:2. Demonstreaza-mi ca cele 2300 de seri si dimineti reprezinta 2300 de ani si momentul din care incep sa fie calculate/calculati.

Pentru ca sa ajungem la ani, prima data trebuie sa pricepem zilele.

Argumentele care pe mine in primul rand m-au convins si care pot convinge pe orice om sincer(in opinia mea)sunt urmatoarele :

1. Studiu comparat cu alte traduceri ale textelor in cauza. Cand fac referire la original in majoritatea cazurilor poti verifica chiar si online(dar poti sa si downloadezi) pe site-ul http://www.scripture4all.org

Versiunea King James : 14 And he said unto me, Unto two thousand and three hundred days; then shall the sanctuary be cleansed.
Interlinearul : And he said unto me, Unto two thousand and three hundred days; then shall the sanctuary be cleansed.

In original nu exista pluralul "seri si dimineti". Acest lucru poate fi observat si in interlinear, si acest lucru a fost inteles de traducatori. Expresia dupa original este pana la seara - dimineata 2300".
Interlinear : until evening morning two thousand and three of hundred days
Este foarte interesanta versiunea Nitzulescu aici, care spune "pana la 2300 de zile-nopti", care te lasa sa intelegi aproape fara probleme ca e vorba de 2300 de zile.

Aceasta expresie, tinand cont de Geneza nu poate insemna altceva decat ce au inteles multi dintre traducatori, anume 2300 de zile. Daca autorul ar fi dorit sa spuna 1150 de zile, ar fi spus conform manierei de exprimare ebraica "1150 de seri si 1150 de dimineti" conform multelor exemple din Biblie Gen 7:4.12, Ex 24:18, 34:28, Dt 9:9.11.18.25, 10:10, 1 Sam 30:12, 1 Rg 19:8, Iov 2:13, Iona 1:17, Mt 4:2.) Nu exista nici macar un singur exemplu in Biblie in care in cazul in care un evreu dorea sa spuna 3(poti sa alegi ce numar doresti) zile spunea 6 seri dimineti, sau 6 zile si nopti.

2. Un alt argument foarte important este precizarea ingerului din versetul 26 care face referire precisa la versetul 14 si la perioada despre care spune ca este adevar . Bineinteles daca cineva se blocheaza la versiunea Cornilescu acest lucru extrem de important nu va fi observat niciodata.

BOR(Anania) Daniel 8, 26 Iar vedenia despre seri şi despre dimineţi, care a fost spusă, este adevărată; tu însă pecetluieşte vedenia, că se va întâmpla după multe zile.

BOR(Nitzulescu) :[...]tu deci sigileaza viziunea; ca se va implini dupa multe zile

KJV 8,26 And the vision of the evening and the morning which was told is true: wherefore shut thou up the vision; for it shall be for many days
De asemenea Biblia de la Blaj, sau Biblia de la 1688 au tradus la fel.
3. Eruditi evrei cu mult inaintea aparitiei adventismului au tradus nu doar 2300 de zile, ci chiar ani. Deci un evreu cand a citit o asemenea expresie a inteles fara probleme ca e vorba de 2300 de zile. Ironia este ca unii neevrei incerca sa ne explice ca evreii isi inteleg gresit propriul limbaj. (am dat deja la alt topic un astfel de exemplu)

4. Invatati seriosi neadventisti au inteles cum au inteles reformatorii cu mult timp inaintea aparitiei adventismului. Urmatorul citat este din nou din partea unui protestant neadventist.

"Cînd evreii doresc să exprime în mod separat ziua şi noaptea, părţile componente ale unei zile a săptămînii, atunci sînt exprimate ambele numere. De exemplu, ei spun patruzeci de zile şi patruzeci de nopţi (Gen. 7, 4, 12; Ex. 24, 18; 1 Regi 19, 8) şi trei zile şi trei nopţi (Iona 2, 1; Mat. 12, 40) şi nicidecum optzeci sau şase zile şi nopţi, atunci cînd vor să spună patruzeci sau trei zile complete, pline. Un cititor evreu nu poate să înţeleagă perioada de timp de 2300 seri şi dimineţi ca fiind 2300 jumătăţi de zile sau 1150 zile întregi, pentru că o seară şi o dimineaţă au constituit la Creaţiune nu o jumătate de zi. ci o zi întreagă. Trebuie, de aceea, să luăm cuvintele aşa cum sînt ele, înţelegîndu-le ca fiind 2300 zile complete". C. F. Keil, Comentariul Biblic al Cărţii lui Daniel, tr. M. G. Easton, in C. F. Keil şi F. Delitzsch, Comentariul Biblic al Vechiului Testament, (Grands Rapids: Wm. B. Eerdmans, 1959); vol. 25, pag. 303, 304. "

5. Ingerul ghid repeta de multe ori ca expresia vizeaza sfarsitul timpului/vremea sfarsitului/vremea de apoi a maniei. Din cat cunosc eu expresia sfarsitul timpului inseamna mai ales intr-o profetie chiar sfarsitul timpului, adica timpul escatologic, evenimentele finale. Daca imi poti oferi un exemplu Biblic, in vreo profetie, in care vremea sfarsitului inseamna doar sfarsitul unei situatii sau a unui eveniment, poate mai putem discuta pe marginea acestei expresii.

Pentru ca am ramas interzis la inceput cand am vazut ca ma intrebi pe ce ma bazez cand interpretez astfel am dat un search sa vad altii ce inteleg din aceasta exprimare. Uite ce am gasit :

http://en.wikipedia.org/wiki/End_time wrote:The End Time, End Times, or End of Days are the eschatological writings in the three Abrahamic religions (Judaism, Christianity, and Islam) and in doomsday scenarios in various other non-Abrahamic religions. In Abrahamic religions, End times are often depicted as a time of tribulation that precedes the appearance or return of the Messiah, a person who will usher in the Kingdom of God and bring an end to suffering and evil. Various other religions also have eschatological beliefs associated with turning and redemption.


Din nou, aceasta interpretare nu este o inventie adventismului. Practic este o expresie despre care toata lumea stie ca se refera la timpul escatologic cu putin timp inaintea revenirii Domnului.

(6). Repet, nici un scholar care intelege 1150 de zile nu foloseste Geneza, pentru ca stie foarte bine ca il contrazice.

Sper ca am fost destul de citet. Bineinteles daca voi primi replici gen "du-te la nani la sanu lu' EGW", nu voi mai deranja pe nimeni pe aici.
Last edited by Gabriy'el on Thu Oct 08, 2009 5:49 am, edited 1 time in total.
Un stramos de-al nostru, din preistorie, sta in fata unei pietre. Se uita la ea, o intoarce pe toate fetele si, dupa citeva clipe de gindire, ii zice: "Bai, nene, dar necioplita mai esti!". Iulian Tanase

http://www.snafu.ro/
User avatar
Gabriy'el
 
Posts: 2848
Images: 10
Joined: Fri Feb 23, 2007 2:07 pm
Location: Timisoara

Re: Judecata de cercetare

[ #75496 ] Postby Clovnul Junglei on Thu Oct 08, 2009 5:38 am

Multumesc pentru explicatiile detaliate, Gabriy'el!
Poate am sa revin cu un comentariu. Pa!
User avatar
Clovnul Junglei
 
Posts: 554
Images: 0
Joined: Mon Sep 28, 2009 12:08 pm

Re: Judecata de cercetare

[ #75508 ] Postby dejan1888 on Thu Oct 08, 2009 8:00 am

CJ wrote:Atunci ofera-mi exemple clare din Biblie care sa sustina "judecata de cercetare", nu judecata (ziua judecatii) de la final (in termen general).


Gabri'el a raspuns la aceasta intrebare.

CJ wrote:
Adu argumente valide (biblice si istorice) ca ceea ce afirmi este adevarat. Pana atunci ramane doar o ipoteza fantezista, care nu merita luata in seama. Pe baza carei "formule matematice" ai calculat tu anul 538 (d.Hr.)?


Daniel 8, 11 (literal): Si chiar pana la Printul ostirii EL s-a inaltat si de la EL a fost absorbit (incorporat) necurmatul si a fost dispretuit locul sanctuarului sau.

Traducerea literala arata ca necurmatul a fost absorbit de la El sau cornul cel mic si nu de la Printul ostirii (Hristos) asa cum sustine noua teologie adventista. Cornul cel mic sa inaltat pana la Printul ostirii. Aceasta se refera la rastignirea lui Isus. El a fost rastignit de armata Romana cea ce inseamna ca cornul cel mic este Roma pagana. "De la el (roma pagana) a fost absorbit, sau inaltat, incorporat, necurmatul sau paganismul si a fost formata o alta putere pustitoare, Roma papala. Cand sa intamplat aceasta? Imi cer scuze pentru ca in graba am scris anul 538 care este anul inceputului celor 1260 de ani de suprematie papala.
Incorporarea necurmatului din Daniel 8 sa facut in sec. 3 dupa Hristos cand paganismul a fost absorbit de papalitatea.
Este important sa notam ca in acest verset daniel voloseste verbul "RUM" dar in 11, 31 el foloseste un alt verb, "SUR" legat cu necurmatul. Verbul "SUR" inseamna "indepartat" si se refera la indepartarea paganismului ca o forta militara in perioada 508-538 cand toate triburile pagane au primit catolicismul afara de trei care au fost distruse.

CJ wrote: Eu nu stiu sigur (inca cercetez si las ca adevarul sa se descopere continuu - fara concluzii definitive si irevocabile!), dar iti preiau stilul rationamentului pentru a-ti raspunde: De unde stii tu ca este acelasi lucru? [Daniel 8:13-14 nu face nicio referire la momentul in timp de cand incep exact cele "2300 de seri si dimineti" si pune accentul pe "curatirea sfantului Locas" (lucru neclarificat inca?de tine pe baze solide)


In limba ebraica exista doua cuvinte care se traduc cu "vedenie". Primul este "chazon" celealt este "mareh"

"Chazon" este folosit in Daniel 8, 1. 2. 15 si se refera la intreaga vedenie din acest capitol.
"Mareh" este folosit in versetul 13 si e legat de discutia celor doi sfinti.
In versetul 26 ingerul spune:
"Iar vedenia (MAREH) cu serile şi dimineţile, de care a fost vorba, este adevărată." Aici vedem ca vedenia MAREH este vedenia despre cele 2300 seri si dimineti.

Daniel in versetul 28 spune:

"Eram uimit de vedenia (MAREH) aceasta, şi nimeni nu ştia."

Daniel nu a fost uimit de intreaga vedenie (CHAZON) ci numai de partea legata de serile si diminetile (MAREH).
Ingerul Gabriel a explicat toata vedenie afara de partea MAREH. In Daniel 9, 23 cand vine la Daniel, el spune:

" Când ai început tu să te rogi, a ieşit cuvântul, şi eu vin să ţi-l vestesc; căci tu eşti preaiubit şi scump. Ia aminte dar la cuvântul acesta, şi înţelege vedenia!"

In acest verset pentru vedenie este folosit din nou cuvantul "MAREH". Singura vedenie neexplicata numita mareh este vedenia despre celor 2300 seri si dimineti. Aceasta este dovada ca Daniel 9, 24.25 este o explicatie vedeniei depsre cele 23 000 seri si dimineti.

Gabriel incepe versetul 25:

"Şaptezeci de săptămâni au fost hotărâte asupra poporului tău şi asupra cetăţii tale celei sfinte, până la încetarea fărădelegilor, până la ispăşirea păcatelor, până la ispăşirea nelegiuirii, până la aducerea neprihănirii veşnice, până la pecetluirea vedeniei şi prorociei, şi până la ungerea Sfântului sfinţilor."

Cuvantul tradus "hotarate" inseamna in original "taiate". De unde au fost taiate. De la cele 23 000 de seri si dimineti. Aceasta inseamna ca inceputul celor 70 de saptamani este si inceputul celor 23 000 de seri si dimineti.
User avatar
dejan1888
 
Posts: 623
Joined: Mon Mar 12, 2007 3:05 pm

Re: Judecata de cercetare

[ #75509 ] Postby nouneim on Thu Oct 08, 2009 9:05 am

Explicatia cu "mareh" si "chazon" este nesincera, tendentioasa si se bazeaza pe faptul ca membrul de rand nu va verifica singur aceasta informatie.

nouneim wrote:Interpretarea oficiala "uita" sa dea toate referirile la aparitia cuvintelor mareh si hazon. Daca le analizam pe toate o sa observam ca Biblia foloseste cei doi termeni interschimbabil fara ca unul din ei sa denote neaparat ceva anume. Sunt pur si simplu sinonime la fel cum sunt si vedenie cu viziune.
Ni se spune ca Gabriel i-a explicat lui Daniel viziunea [hazon] dar partea cu cele 2300 de zile [mareh] nu i-a mai explicat-o decat in capitolul 9.

Faptul ca lucrurile nu stau chiar asa reiese chiar din indemnul dat de Dumnezeu :

Dan 8:16 Si am auzit un glas de om în mijlocul rîului Ulai, care a strigat si a zis: „Gavrile, tîlcuieste-i vedenia [mareh] aceasta.”

Asadar, Gabriel a venit pentru a explica mareh si incepe cu Medopersia si Grecia, adica chiar acele lucruri care fac parte din hazon. Chiar Daniel spune in vers 15 : Pe cînd eu, Daniel, aveam vedenia [hazon] aceasta, şi căutam s'o pricep.... Adica Daniel era preocupat de hazon si ca raspuns ingerul ii talcuieste mareh. Asta arata substantivele sunt sinonime.

Dan 8:26 Iar vedenia cu serile si diminetile, de cari a fost vorba, este adevarata. Tu, pecetluieste vedenia aceasta, caci este cu privire la niste vremi îndepartate.”

Versetul 26 arata prin contextul lui ca vedenia cu serile si diminetile si vedenia care trebuia pecetluita sunt una si aceeasi. Interpretarea oficiala ignora partea cu pecetluitul deoarece acolo se foloseste ... hazon si nu mareh cum ar trebui. Adica, pentru aceeasi vedenie, Biblia foloseste o data mareh si in propozitia imediat urmatoare, hazon.

In plus, pentru a arata ca mareh nu inseamna neaparat vedenia cu cele 2300 de zile, el este folosit si cu sensul de infatisare, aparitie:

Dan 8:15 Pe cînd eu, Daniel, aveam vedenia aceasta, si cautam s'o pricep, iata ca înaintea mea statea cineva, care avea înfatisarea [mareh] unui om.

In 8:13 un sfant intreaba: În cîtă vreme se va împlini vedenia [hazon] despre desfiinţarea jertfei necurmate şi despre urîciunea pustiirii?
Dupa cum se poate vedea, intrebarea are de a face cu vedenia despre cele 2300 de zile pentru ca raspunsul la ea este chiar 2300. Totusi aici nu se foloseste mareh cum ar trebui ci ... hazon.

Mareh este folosit de 4 ori si in capitolul 10 fara sa aibe legatura cu cele 2300 seri-dimineti.

Capitolul 9 se afla la o distanta de aprox 10 ani fata de capitolul 8. Intre timp pe Daniel il interesa altceva, o problema mai arzatoare si anume sfarsitul robiei babiloniene dupa cum citise in cartea lui Ieremia. Stia ca dupa 70 de ani evreii urmau sa plece acasa si se ruga Domnului sa-si mentina promisiunea in ciuda pacatoseniei poporului.
Raspunsul Domnului este legat tot de 70 dar nu de ani ci de saptamani. Gabriel vorbeste de iesirea din o alta robie, mult mai mare, cea a pacatului.
Astfel, capitolul 9 este consecvent cu el insusi si nu arata nicio legatura explicita cu cele 2300 de seri-dimineti.

Ingerul ii spune lui Daniel, dupa vreo 10 ani, "Ia aminte dar la cuvîntul acesta, şi înţelege vedenia [mareh]!". Poate aparea intrebarea: la care vedenie se refera Gabriel?
Pentru a da raspunsul la aceasta intrebare trebuie sa ne uitam la inceputul capitolului 10 : "El a fost cu luare aminte la cuvîntul acesta, şi a priceput vedenia [mareh]."
Pasajele sunt perfect paralele si se folosesc aceiasi termeni. Din capitolul 10 reiese foarte clar ca vedenia se refera la noua vedenie primita de Daniel si la cuvantul spus de inger.
La fel, in cap 9, Gabriel il face atent pe Daniel sa inteleaga cuvantul pe care urmeaza sa i-l spuna. In acest context "cuvant" si "vedenie" sunt sinonime si accentul cade pe "cuvant". Deci, vedenia din cap 9 este chiar vedenia curenta si nu cea din capitolul 8, data in urma cu un deceniu.

Sunt foarte multe lucruri de spus si studiat la aceasta problema si din nefericire, biserica nu incurajeaza studiul acolo unde Ellen White a parafat deja o anumita intelegere.


Mai multe la: viewtopic.php?f=18&t=1658, un topic despre 22 octombrie, 1844.
Nimeni nu gandeste pentru tine!
User avatar
nouneim
Moderator
 
Posts: 1419
Joined: Mon Apr 26, 2004 6:29 am
Location: Terromania

Re: Judecata de cercetare

[ #75511 ] Postby dejan1888 on Thu Oct 08, 2009 1:05 pm

"Când ai început tu să te rogi, a ieşit cuvântul, şi eu vin să ţi-l vestesc; căci tu eşti preaiubit şi scump. Ia aminte dar la cuvântul acesta, şi înţelege vedenia!" Daniel 9, 23


CARE VEDENIE?
User avatar
dejan1888
 
Posts: 623
Joined: Mon Mar 12, 2007 3:05 pm

Re: Judecata de cercetare

[ #75512 ] Postby Gabriy'el on Thu Oct 08, 2009 1:16 pm

Dejan,

Nouneim a raspuns deja la aceasta intrebare. Prin comparatie cu Daniel 10, 1(comparatie logica de altfel) Nouneim concluzioneaza ca in cazul vedeniei din capitolul 9 este vorba despre vedenia/cuvantul in curs de desfasurare, cuvantul curent care va fi spus si nu ceva din trecut.
Un stramos de-al nostru, din preistorie, sta in fata unei pietre. Se uita la ea, o intoarce pe toate fetele si, dupa citeva clipe de gindire, ii zice: "Bai, nene, dar necioplita mai esti!". Iulian Tanase

http://www.snafu.ro/
User avatar
Gabriy'el
 
Posts: 2848
Images: 10
Joined: Fri Feb 23, 2007 2:07 pm
Location: Timisoara

Re: Judecata de cercetare

[ #75535 ] Postby nehustan on Fri Oct 09, 2009 2:21 pm

...Nouneim...Dejane...salve si mii de bombe...auzi ma Dejane ,cica nu esti roman,ai ma ca si fata te da de...gol ! Shabath-salom..!va omisesem,imi cer iertare...
...GABRIELE...ce ma ,nu mai vezi mai departe..!?
...Caci s au ,,deschis cartile si s a tinut judecata,,Dan7,10,11,12...nu vezi ma ca un drac este judecat in urma deschiderii cartilor ?!?...tu al confunzi cu ...adventistii..?! mai GABY...ne aude lumea,mai baiete...nu i mumos...!...si se vede cu ochiul liber cum ca acest eveniment are loc (si coincide)cu Ap 19.20...cind ,,ANTIOH al sfirsitului,,---proorocul mincinos,va fi judecat !De ce iti este ma atit de greu,si bati cu (limbajul ala de lemn ),specific alora care tot o dau cotita in loc sa citeze din CUVINT?! DE CE le gadilati ma atit si zapaciti ma lumea?! TU nu vezi ma ca nu mai intereseaza pe nimeni din biserica aceste lucruri ?!Stii de ce?! Pt ca apostazia este in floare din cauza prea multei libertati de la sfirsitul veacului acestuia,dar mai rau decit atit este DRACU este la lucru...!

El,Sarsael,nu vine ma cu un plan de doi bani ,ci vine cu lucruri bine alcatuite,iar cind nu mai stie ,se foloseste de oameni(...)si i iese un ,,plan-betooooon,,cu vorbe muuuuuuuuuuuulte,,...de 50 000 000 cincizeci de milioana de cuvinte....pt ca sa nu le mai dea nimeni de capat...!!! CITESTE MA CU ATENTIE IER,23, 16-32 si aplica le si vezi de visele alea amestecate cu BIBLIA...!!!
nehustan
 
Posts: 973
Images: 0
Joined: Sat Sep 26, 2009 10:44 am

Re: Judecata de cercetare

[ #75553 ] Postby Clovnul Junglei on Sat Oct 10, 2009 5:57 am

@Gabriy'el
Doar atat acum (sunt multe alte lucruri de discutat, mai ales cele din N.T. in lumina Evangheliei). Ce vrea sa insemne aceste cuvinte?

Ioan 12:31 Acum are loc judecata lumii acesteia, acum stăpânitorul lumii acesteia va fi aruncat afară.
Ioan 12:32 Şi după ce voi fi înălţat de pe pământ, voi atrage la Mine pe toţi oamenii."

ia in calcul ce traducere vrei tu...
scuza-ma, nu am timp acum; sunt la serviciu (lol... eu nu sunt adventist, nu "pazesc" sabatul - sac!)
am sa revin.
User avatar
Clovnul Junglei
 
Posts: 554
Images: 0
Joined: Mon Sep 28, 2009 12:08 pm

Re: Judecata de cercetare

[ #75557 ] Postby Gabriy'el on Sat Oct 10, 2009 7:54 am

CJ,

In Ioan sunt mai multe texte care vorbesc de judecata si uneori sunt traduse gresit, in loc de condamnare se pune judecata.

Daca vrei sa intelegi ce spune Ioan fara sa contrazici Scriptura in alte locuri trebuie sa iti pui singur cateva intrebari.

1. Versetul imediat urmator spune ca Isus dupa ce se va inalta va atrage la sine pe TOTI(nu unii) oamenii. Daca acest verset este luat mot-a-mot atunci inseamna ca toti oamenii vor fi mantuiti, desi Biblia vorbeste des despre o grupare care va fi nemantuita, si care va fi distrusa la sfarsit prin foc. Cum interpretez acest verset corect? Eu cred ca o interpretare este corecta doar cand nu contrazice alte afirmatii din Scriptura pe aceeasi tema.
2. Versetul cu judecata spune ca stapanitorul lumii acesteia, adica diavolul este aruncat afara. Asta inseamna ca de 2000 de ani diavolul numai are nici o putere pe acest pamant? Sau unde a fost aruncat? Sau ce inseamna acel aruncat afara?

Acelasi Ioan spune in cap. 3, 17 ca Dumnezeu nu a trimis pe Fiul sa judece Lumea ci ca lumea sa fie mantuita prin El. In alta parte spune ca Tatal nu judeca pe nimeni ci toata judecata a dat-o Fiului.

Acum=Atunci cand traia Hristos in versetul oferit de tine. Intrebare : Judecata lumii s-a facut sau nu s-a facut atunci(sau incepand de atunci), avand in vedere cele spuse mai sus, de acelasi Ioan????

In opinia mea textul vorbeste despre judecata satanei, care dupa Jerfa Domnului a incheiat orice socoteli cu cerul. Iov il mai prezinta prin sfatul ceresc, insa odata cu Jerfa eu inteleg ca harul pentru El s-a inchis din orice punct de vedere. Referirea la lume nu o pot vedea decat prin raportarea la Hristos. Prin raportarea sau neraportarea la Hristos, de atunci incoace, (acum=atunci) iti hotarasti practic soarta vesnica. Asa inteleg eu acest verset in armonie cu restul Scripturii. Nu afirm ca poate nu sunt si alte valente, si nici nu afirm ca opinia mea asupra acestui verset este doar asta si altfel nu poate sa fie. Ce pot sa inteleg in lumina intregii Scripturi este ca textul nu vorbeste despre judecata in sine a lumii , a fiecarui individ in parte.
Un stramos de-al nostru, din preistorie, sta in fata unei pietre. Se uita la ea, o intoarce pe toate fetele si, dupa citeva clipe de gindire, ii zice: "Bai, nene, dar necioplita mai esti!". Iulian Tanase

http://www.snafu.ro/
User avatar
Gabriy'el
 
Posts: 2848
Images: 10
Joined: Fri Feb 23, 2007 2:07 pm
Location: Timisoara

Re: Judecata de cercetare

[ #75558 ] Postby Gabriy'el on Sat Oct 10, 2009 7:56 am

nehustan,
Pentru ca ai devenit arogant, si pentru ca refuzi sa te exprimi normal, nu iti voi mai raspunde la postari.
Un stramos de-al nostru, din preistorie, sta in fata unei pietre. Se uita la ea, o intoarce pe toate fetele si, dupa citeva clipe de gindire, ii zice: "Bai, nene, dar necioplita mai esti!". Iulian Tanase

http://www.snafu.ro/
User avatar
Gabriy'el
 
Posts: 2848
Images: 10
Joined: Fri Feb 23, 2007 2:07 pm
Location: Timisoara

Judecata de cercetare??? JUDECATĂ - MÂNTUIRE - HAR?

[ #75578 ] Postby Clovnul Junglei on Sun Oct 11, 2009 4:16 pm

Avem următoarele versete... (toate versetele trebuiesc studiate în context şi în conformitate cu învăţăturile lui Isus!)
Psalm 89:14 Dreptatea şi judecata sunt temelia scaunului Tău de domnie; bunătatea şi credincioşia sunt înaintea feţei Tale. (trad. Cornilescu)
Psalm 89:14 Justice and judgment are the habitation of thy throne mercy and truth shall go before thy face. (vezi traducerea dupa textul original - Lexicon, jos in pagina)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Isaia 5:16 Dar Domnul oştirilor va fi înălţat prin judecată, şi Dumnezeul cel sfânt va fi sfinţit prin dreptate.
Isaiah 5:16 But the LORD of hosts shall be exalted in judgment and God that is holy shall be sanctified in righteousness. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Isaia 42:1 Iată Robul Meu, pe care-L sprijin, Alesul Meu, în care Îşi găseşte plăcere sufletul Meu. Am pus Duhul Meu peste El; El va vesti neamurilor judecata.
Isaiah 42:1 Behold my servant whom I uphold mine elect in whom my soul delighteth I have put my spirit upon him he shall bring forth judgment to the Gentiles. (vezi traducerea) compară cu Matei 12:18
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Isaia 42:3 Trestia frântă n-o va zdrobi, şi mucul care mai arde încă nu-l va stinge. Va vesti judecata după adevăr.
Isaiah 42:3 A bruised reed shall he not break and the smoking flax shall he not quench he shall bring forth judgment unto truth. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ieremia 9:24 Ci cel ce se laudă să se laude că are pricepere şi că Mă cunoaşte, că ştie că Eu sunt Domnul care fac milă, judecată şi dreptate pe pământ! Căci în acestea găsesc plăcere Eu, zice Domnul.
Jeremiah 9:24 But let him that glorieth glory in this that he understandeth and knoweth me that I am the LORD which exercise lovingkindness judgment and righteousness in the earth for in these things I delight saith the LORD. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ieremia 23:5 Iată vin zile, zice Domnul, când voi ridica lui David o Odraslă neprihănită. El va împărăţi, va lucra cu înţelepciune şi va face dreptate şi judecată în ţară.
Jeremiah 23:5 Behold the days come saith the LORD that I will raise unto David a righteous Branch and a King shall reign and prosper and shall execute judgment and justice in the earth. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ieremia 33:15 În zilele acelea şi în vremurile acelea voi face să răsară lui David o Odraslă neprihănită care va înfăptui dreptatea şi judecata în ţară.
Jeremiah 33:15 In those days and at that time will I cause the Branch of righteousness to grow up unto David and he shall execute judgment and righteousness in the land. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Daniel 7:10 Un râu de foc curgea şi ieşea dinaintea Lui. Mii de mii de slujitori Îi slujeau şi de zece mii de ori zece mii stăteau înaintea Lui. S-a ţinut judecata şi s-au deschis cărţile.
Daniel 7:10 A fiery stream issued and came forth from before him thousand thousands ministered unto him and ten thousand times ten thousand stood before him the judgment was set and the books were opened. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Daniel 7:26 Apoi va veni judecata şi i se va lua stăpânirea, care va fi prăbuşită şi nimicită pentru totdeauna.
Daniel 7:26 But the judgment shall sit and they shall take away his dominion to consume and to destroy it unto the end. (vezi traducerea)
*******************************************************************************************************************************************************************************************************************
*******************************************************************************************************************************************************************************************************************
Matei 12:20 Nu va frânge o trestie ruptă şi nici nu va stinge un fitil care fumegă, până va face să biruie judecata.
Matthew 12:20 A bruised reed shall he not break and smoking flax shall he not quench till __ he send forth judgment unto victory. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ioan 3:18 Oricine crede în El nu este judecat; dar cine nu crede a şi fost judecat, pentru că n-a crezut în Numele singurului Fiu al lui Dumnezeu.
John 3:18 He that believeth on him is not condemned but he that believeth not is condemned already because he hath not believed in the name of the only begotten Son of God. (vezi traducerea) compară cu Ioan 12:47-48
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ioan 3:19 Şi judecata aceasta stă în faptul că, odată venită Lumina în lume, oamenii au iubit mai mult întunericul decât lumina, pentru că faptele lor erau rele.
John 3:19 And this is the condemnation that light is come into the world and men loved darkness rather than light because their deeds were evil. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ioan 5:22 Tatăl nici nu judecă pe nimeni, ci toată judecata a dat-o Fiului.
John 5:22 For __ the Father judgeth no man but hath committed all judgment unto the Son. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ioan 5:24 Adevărat, adevărat vă spun că cine ascultă cuvintele Mele şi crede în Cel ce M-a trimis are viaţa veşnică şi nu vine la judecată, ci a trecut din moarte la viaţă.
John 5:24 Verily verily I say unto you __ He that heareth my word and believeth on him that sent me hath everlasting life and shall not come into condemnation but is passed from death unto life. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ioan 5:29 şi vor ieşi afară din ele. Cei ce au făcut binele vor învia pentru viaţă; iar cei ce au făcut răul vor învia pentru judecată.
John 5:29 And shall come forth they that have done good unto the resurrection of life and they that have done evil unto the resurrection of damnation. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ioan 5:30 Eu nu pot face nimic de la Mine însumi: judec după cum aud; şi judecata Mea este dreaptă, pentru că nu caut să fac voia Mea, ci voia Tatălui, care M-a trimis.
John 5:30 I can of mine own self do nothing __ as I hear I judge and my judgment is just because I seek not mine own will but the will of the Father which hath sent me. (vezi traducerea) compară cu Ioan 8:15-16
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ioan 9:39 Apoi Isus a zis: "Eu am venit în lumea aceasta pentru judecată: ca cei ce nu văd să vadă, şi cei ce văd să ajungă orbi."
John 9:39 And Jesus said For judgment I am come into this world that they which see not might see and that they which see might be made blind. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ioan 12:31 Acum are loc judecata lumii acesteia, acum stăpânitorul lumii acesteia va fi aruncat afară.
John 12:31 Now is the judgment of this world now shall the prince of this world be cast out. (vezi traducerea) compară cu Apocalipsa 12:9-10 si Luca 10:18
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ioan 16:8 Şi când va veni El, va dovedi lumea vinovată în ce priveşte păcatul, neprihănirea şi judecata.
John 16:8 And when he is come he will reprove the world of sin and of righteousness and of judgment. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ioan 16:11 în ce priveşte judecata: fiindcă stăpânitorul lumii acesteia este judecat.
John 16:11 Of __ judgment because the prince of this world is judged. (vezi traducerea) compară cu Ioan 12:31
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Romani 3:4 Nicidecum! Dimpotrivă, Dumnezeu să fie găsit adevărat, şi toţi oamenii să fie găsiţi mincinoşi, după cum este scris: „Ca să fii găsit neprihănit în cuvintele Tale şi să ieşi biruitor când vei fi judecat.”
Romans 3:4 God forbid __ yea let God be true. but every man a liar as it is written That thou mightest be justified in thy sayings and mightest overcome when thou art judged. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Romani 5:16 Şi darul fără plată nu vine ca prin acel unul care a păcătuit; căci judecata venită de la unul a adus osânda; dar darul fără plată, venit în urma multor greşeli, a adus o hotărâre de iertare.
Romans 5:16 And not as it was by one that sinned so is the gift for __ the judgment was by one to condemnation but the free gift is of many offences unto justification. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1 Corinteni 4:4 Căci n-am nimic împotriva mea; totuşi nu pentru aceasta sunt socotit neprihănit: Cel ce mă judecă este Domnul.
1 Corinthians 4:4 For I know nothing by myself yet am I not hereby __ justified but he that judgeth me is the Lord. (vezi traducerea) compară cu 1 Corinteni 2:15; 4:3; 11:31; Romani 3:22-26
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1 Corinteni 6:2 Nu ştiţi că sfinţii vor judeca lumea? Şi dacă lumea va fi judecată de voi, sunteţi voi nevrednici să judecaţi lucruri de foarte mică însemnătate?
1 Corinthians 6:2 Do ye not know that the saints shall judge the world and if the world shall be judged by you are ye unworthy to judge the smallest matters? (vezi traducerea) compară cu Matei 19:28; Apocalipsa 20:04
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2 Corinteni 5:10 Căci toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea scaunului de judecată al lui Hristos, pentru ca fiecare să-şi primească răsplata după binele sau răul pe care-l va fi făcut când trăia în trup.
2 Corinthians 5:10 For we must all appear before the judgment seat of Christ that every one may receive the things done in his body according to that he hath done whether it be good or bad. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1 Timotei 5:24 Păcatele unor oameni sunt cunoscute şi merg înainte la judecată, iar ale altora vin pe urmă.
1 Timothy 5:24 Some men's sins are open beforehand going before to judgment and __ some men they follow after. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Iacov 2:13 căci judecata este fără milă pentru cel ce n-a avut milă, dar mila biruie judecata.
James 2:13 For he shall have judgment without mercy that hath shewed no mercy and mercy rejoiceth against judgment. (vezi traducerea)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1 Petru 4:17 Căci suntem în clipa când judecata stă să înceapă de la Casa lui Dumnezeu. Şi, dacă începe cu noi, care va fi sfârşitul celor ce nu ascultă de Evanghelia lui Dumnezeu?
1 Peter 4:17 For the time is come that judgment must begin at the house of God and if it first begin at us what shall the end be of them that obey not the gospel of God. (vezi traducerea)


Acum dar, în lumina cuvintelor (toate învăţăturile!, nu cele de mai sus - asta fiindcă nu am/avem timp să parcurgem toate versetele) lui Isus despre mântuire din cele patru evanghelii, cum explici actul de judecată? Cine/Ce a fost judecat şi când? A fost Dumnezeu (Hristos) judecat (justificarea neprihănirii Sale) şi găsit neprihănit? Cine va fi judecat la sfârşit (mă refer aici la Ziua Judecăţii de Apoi - vezi Matei 25 - doar un exemplu) şi cum/de ce? Ce reprezintă Evanghelia (Vestea Bună) şi care este mesajul/esenţa ei? Care este raportul/relaţia dintre Judecată şi Mântuire în lumina sacrificiului de la Cruce? Despre ce vorbeşte apostolul Pavel în Epistola către Romani cap. 3 (şi reflectat apoi în toată teologia predicată în epistolele sale)?
Apropo Gabriy'el, tu încă nu (mi-)ai răspuns la întrebări (pentru a putea ajunge sa discutăm despre "judecata... de cercetare?" din Daniel 8:14 aşa cum susţine SDA că ar fi început la 1844)
Clovnul Junglei wrote:
Daniel 8:13 Am auzit pe un sfânt vorbind; şi un alt sfânt a întrebat pe cel ce vorbea: "În câtă vreme se va împlini vedenia despre desfiinţarea jertfei necurmate şi despre urâciunea pustiirii? Până când va fi călcat în picioare sfântul Locaş şi oştirea?" (vezi traducerea dupa original)
Daniel 8:14 Şi el mi-a zis: "Până vor trece două mii trei sute de seri şi dimineţi; apoi sfântul Locaş va fi curăţit!" (vezi traducerea dupa original, ca să nu existe discuţii despre trad. Cornilescu)
[...]
Daniel 8:26 Iar vedenia cu serile şi dimineţile, de care a fost vorba, este adevărată. Tu, pecetluieşte vedenia aceasta, căci este cu privire la nişte vremuri îndepărtate."(vezi traducerea dupa original)


Question everything:
  1. E corect să construieşti o întreaga teologie (doctrina "judecatii de cercetare" si celelalte implicaţii ce decurg din ea) pe unul sau câteva versete dintr-o profeţie-vedenie? Ce spune Isus despre asta (mântuire-judecată) în cele patru evanghelii, apoi Pavel si ucenicii în lumina Evangheliei Veşnice?
  2. Versetele 13, 14 si 26 au (vreo) legătură directă cu versetele 2-12 si 17-25 din Daniel cap. 8 (vorbesc despre acelaşi lucru)?
  3. Ce reprezintă desfiinţarea jertfei necurmate? (important de definit şi înţeles)
  4. Ce reprezintă urâciunea pustiirii? (important de definit şi înţeles)
  5. Ce reprezintă sfântul Locaş? (important de definit şi înţeles)
  6. Ce vrea să însemne curăţirea sfântului Locaş? La ce (eveniment) se referă? (foarte important de definit şi înţeles)
  7. Până vor trece două mii trei sute de seri şi dimineţi începând de când? (atentie! nu este vorba despre Daniel 9:25 aici! not the same thing)
  8. Ce legătură există între Daniel 8 şi Daniel 9? La ce anume (referitor la ce) se referea "omul Gabriel" când afirma că a venit "să-i lumineze mintea" lui Daniel, în urma tulburării acestuia din urmă?

Oricine este binevenit în cadrul discuţiei!
User avatar
Clovnul Junglei
 
Posts: 554
Images: 0
Joined: Mon Sep 28, 2009 12:08 pm

Re: Judecata de cercetare

[ #75584 ] Postby Gabriy'el on Mon Oct 12, 2009 3:15 am

CJ,

Nu stiu daca m-ai citit dar cel putin in ultima postare mi-ai lasat impresia ca nu m-ai citit. Daca tu spui ca nu ti-am raspuns la intrebari si le postezi din nou, desi la o parte(cea mai importanta parte) ti-am raspuns mai raman doua varinate: ori iti place doar sa ridici mingi la fileu(fara interes in ce se raspunde), ori pur si simplu nu citesti ce scriu ceilalti decat poate foarte vag. As putea sa iti repostez pentru fiecare intrebare ce am scris in alte posturi, dar daca oricum nu citesti la ce rost?

E adevarat ca nu am raspuns la toate. Dar nu pot sa vorbesc de necurmat si validitatea lui 1844, sau alte lucruri cat timp pentru tine nu e clar din Biblie, in lumina evangheliei adusa de Isus si continuata de apostoli, si in armonie cu profetiile ca exista un timp al judecatii in sens investigativ, Daniel 7, fiind cel mai explicit in acest sens, dar si Pavel sau Petru. Ba ti-am raspuns si la intrebari ulterioare in care te legai strict de versiunea Cornilescu(vezi intrebarea din Daniel 8,13, in care te-ai protapit pe "In cata vreme", in timp ce originalul pune accentul exclusiv pe punctul terminus "pana cand"/until when).

Asadar:
CJ wrote:Apropo Gabriy'el, tu încă nu (mi-)ai răspuns la întrebări (pentru a putea ajunge sa discutăm despre "judecata... de cercetare?" din Daniel 8:14 aşa cum susţine SDA că ar fi început la 1844)

Pentru ca sa putem discuta despre judecata chiar tu ai dorit lamurirea unui lucru :
CJ wrote:Atunci ofera-mi exemple clare din Biblie care sa sustina "judecata de cercetare", nu judecata (ziua judecatii) de la final (in termen general).

Iar la acest aspect ti-am raspuns deja in detaliu alaturi de multe altele. Daca aici avem probleme, cel putin din punctul meu de vedere nu trecem mai departe. Daca citim in scrierile apostolilor, in Apocalipsa, despre o judecata, care in mod explicit se prezinta ca una investigativa incepand chiar cu CASA lui Dumnezeu, si mai avem in vedere si Daniel 7, despre care ne prezinta foarte clar si evident o astfel de judecata putem trage concluziile.

Daca inchidem ochii la toate acestea si vrem sa vedem doar "ziua judecatii" ca singura judecata(care de fapt nici macar nu e judecata, Biblia spune clar ca la revenirea Domnului se vine doar cu sentinte si rasplata pentru fiecare) existenta "in lumina evangheliei" atunci pur si simplu am fi inconsecventi. Eu nu pot sa dau cu tifla peste gramada de referinte care imi vorbesc explicit despre o judecata in adevaratul sens al cuvantului doar de dragul de a intelege "evanghelic".
Un stramos de-al nostru, din preistorie, sta in fata unei pietre. Se uita la ea, o intoarce pe toate fetele si, dupa citeva clipe de gindire, ii zice: "Bai, nene, dar necioplita mai esti!". Iulian Tanase

http://www.snafu.ro/
User avatar
Gabriy'el
 
Posts: 2848
Images: 10
Joined: Fri Feb 23, 2007 2:07 pm
Location: Timisoara

Re: Judecata de cercetare

[ #75699 ] Postby nehustan on Thu Oct 15, 2009 4:20 pm

Gabriele...abia dupa ce ti am scris, am observat ca mai incriminat ca ,,arogant,, ,dar iti spun ca este doar o parere,asta sint eu,sa vezi aroganta la Aron moldoveanu,aproape ca ti ar da cu Flit daca ar avea in buzunar vre un flacon...,ce te ai suparat,cei 12 apostoli (exc. IOAN),au fost ucisi,iar tu numai de atit!?!

...sa stii ca nu ma dau mai pregatit ca tine ,dar tin cu incapatinare de ,,asa zice Biblia,, iar restul este de la natura(:::),dar tu daca (o dai gresita) cind colo ,cind dincolo,de ce nu te apuci s o traduci tu inaintea prof. LAIU, care mi a spus la ureche ,ca in colaborare cu ,,aliatii,,( lucreaza) la o noua traducere a bibliei...in care sa fie incadrat si ,,Spiritul Profetic,, ,asa ca sa le intre tuturor in cap ,,ca e canonizat !!

...hai ma ca sa vezi ca n am nimic cu tine(poate te simti luat peste picior ca te ,,tutuiesc,, ,dinadins o fac,pai ce ma nu sintem ,,frati(!?),sau poate ,,veri,, daca esti reformist...auzi mai Gabriele,locuiesc in sat cu Visan valeriu de la Cazasu,BR,daca asta iti spune ceva...,uite ma iti spun o ...biblica sa ti treca:
,,Daca x e al lui Tipor
B,directa din Beor,
Cine s si din ce popor,
De ce se silesc de zor..?!
nehustan
 
Posts: 973
Images: 0
Joined: Sat Sep 26, 2009 10:44 am

Re: Judecata de cercetare

[ #75778 ] Postby nehustan on Sat Oct 24, 2009 3:28 am

...ciudos esti bai Gabriele,ca sa nu zic altfel(...),numai conducatorii de la reforma sint asa ,ca enoh cazacu,sandu georgescu,dar asta a uschit o la adventisti,crede ca o sa i faca astia ,,traista,, ,nu realizeaza ca sint cu ochii pe el ca pe...zecimea substituita,da,da..!

...oamenii ca voi nu sufera ma sa fie luati in raspar...,auzi ma Gabriele ,semeni bine ma cu Georgescu,i a botezat pe unii aici la Cazasu,in Dunare,a multumit domnului ca ,,i a scos din lume,,si i a adus la (reforma ingerului 4),apoi si a lasat oile ,pt ca ,,CEI DE LA FAGARAS,,au inceput sa se debaraseze de ei,astia mici si a migrat la adventistii(dupa tata-Miller),cu speranta ca i vor face pensie...,caci a avut mult de tras in cimpul evangheliei,periclitindu si sanatatea...asa s a exprimat in scrisoarea catre Uniune...!
nehustan
 
Posts: 973
Images: 0
Joined: Sat Sep 26, 2009 10:44 am

Re: Judecata de cercetare

[ #75779 ] Postby nehustan on Sat Oct 24, 2009 3:42 am

...cam asa se incepe mai Gabriele ...,,judecata de cercetare,, ,cica unii se vor da jos de pe temelie si vor incerca s o darime..,dar cum altfel fiule ,nu se sspune ca va veni incercarea focului si a ciocanului(?!),deci ,,judecata de cercetare ,,trebuie facuta urgent ,dar in ceea ce ne priveste,scopul,motivatiile,imprejurarile in care s a construit aceasta temelie ,,sigura si de neclintit,,a adventismului..!,,Cade adventismul odata cu temelia..?!..Sa cada daca este ,,pe nisip,, ,caci biblia avertiza din timp:,,fiecare sa i a seama pe ce zideste..,,!DAR adventismul si ar putea evalua statutul in lumina scripturilor,eliminind erorile din mijlocul lui,din doctrina,lasindu se pagubas de ale gasi pe cele din ,,biblie,, ,ca tine..!
nehustan
 
Posts: 973
Images: 0
Joined: Sat Sep 26, 2009 10:44 am

Re: Judecata de cercetare

[ #85795 ] Postby Batranul Enoch on Fri Jul 27, 2012 7:21 pm

Binecuvantarea




In aceste momente solemne cand Domnul Isus slujeste in Sfanta Sfintelor , poporul advent se afla

in situatia in care se afla poporul Israel in ceasurile marii zile a ispasirii din an , IN ASTEPTAREA MARELUI PREOT , CARE DINTR-O CLIPA INTR-ALTA AVEA SA TERMINE SLUJBA SA INAINTEA LUI DUMNEZEU SI URMA SA APARA CA SA BINECUVANTEZE ADUNAREA :




´´În sistemul iudaic, curăţirea sanctuarului, sau ziua cea mare de ispăşire, avea loc în ziua a zecea a lunii a şaptea iudaice (Leviticul 16, 29-34), când marele preot, după ce făcea ispăşire pentru tot Israelul îndepărtând în felul acesta păcatele din sanctuar, ieşea şi binecuvânta poporul. TOT AŞA SE CREDEA CĂ HRISTOS MARELE NOSTRU PREOT URMA SĂ SE ARATE, pentru a curăţi pământul prin distrugerea păcatului şi a păcătoşilor, CA APOI SĂ BINECUVÂNTEZE CU NEMURIRE POPORUL SĂU CARE ÎL AŞTEAPTĂ. Astfel, ziua a zecea a lunii a şaptea, Ziua cea mare a Ispăşirii, timpul curăţirii sanctuarului, care în anul 1844 cădea la douăzeci şi două October, a fost considerată ca timp al revenirii Domnului. Acest lucru era în armonie cu dovezile prezentate mai înainte, că cele 2300 de zile urmau să se încheie în toamnă, iar concluzia părea bine fondată . `` {TV 400.1} .





´´ÎN SERVICIUL JERTFELOR, MARELE PREOT, DUPĂ CE FĂCEA ISPĂŞIREA PENTRU ISRAEL, IEŞEA ŞI BINECUVÂNTA ADUNAREA. TOT ASTFEL HRISTOS, LA ÎNCHEIEREA LUCRĂRII SALE DE MIJLOCIRE, SE VA ARĂTA, „NU ÎN VEDEREA PĂCATULUI, CA SĂ ADUCĂ MÂNTUIREA“ (EVREI 9, 28), PENTRU A BINECUVÂNTA POPORUL SĂU, CARE AŞTEAPTĂ, CU VIAŢĂ VEŞNICĂ . `` {TV 485.3} .


´´Dumnezeu voise ca aceşti mari conducători ai lui Israel să fie reprezentanţi ai Domnului Hristos. Aaron purta pe pieptul lui numele lui Israel. El făcea cunoscut poporului voinţa lui Dumnezeu. El intra în Ziua Ispăşirii în locul prea sfânt „nu fără sânge“ ca mijlocitor pentru întreg Israelul. EL IEŞEA, DUPĂ CE SĂVÂRŞEA LUCRAREA ACEASTA, PENTRU A BINECUVÂNTA POPORUL, DUPĂ CUM DOMNUL HRISTOS VA VENI ATUNCI CÂND SE VA SFÂRŞI LUCRAREA SA DE MIJLOCIRE, PENTRU A-L BINECUVÂNTA PE POPORUL SĂU CARE AŞTEAPTĂ. Caracterul ales şi serviciul sfânt, ca reprezentant al Marelui nostru Preot, au făcut ca păcatul lui Aaron să fie atât de mare la Cades . `` {PP 426.1} .


´´Glasul lui Dumnezeu se aude din cer, făcând cunoscute ziua şi ceasul venirii lui Isus şi vestind legământul veşnic cu poporul Său. Cuvintele Sale se rostogolesc pe pământ ca bubuitul celui mai puternic tunet. Israelul lui Dumnezeu ascultă cu ochii pironiţi în sus. Feţele sunt luminate de slava Sa şi strălucesc aşa cum strălucea faţa lui Moise când a coborât de pe Muntele Sinai. Nelegiuiţii nu-i pot privi. IAR CÂND SE ROSTEŞTE BINECUVÂNTAREA ASUPRA ACELORA CARE L-AU CINSTIT PE DUMNEZEU PRIN PĂZIREA SABATULUI SĂU SFÂNT, SE AUDE UN STRIGĂT PUTERNIC DE BIRUINŢĂ.
Îndată se arată la răsărit un nor mic, negru, cam cât o jumătate de palmă. Este norul care Îl înconjoară pe Mântuitorul şi care din depărtare pare înconjurat de întuneric. Poporul lui Dumnezeu ştie că acesta este semnul Fiului omului. Într-o tăcere solemnă, îl privesc cum se apropie de pământ, devenind din ce în ce mai luminos şi mai glorios, până ce se face un nor mare, alb, având la bază o slavă asemănătoare unui foc mistuitor, iar deasupra, curcubeul legământului. Isus vine ca un cuceritor puternic . `` {TV 640} ( TV , cap 40 ) ;


´´Iar când Dumnezeu a rostit ziua şi ceasul venirii lui Isus şi a enunţat legământul cel veşnic pentru poporul Său, a spus o singură frază şi apoi a făcut o pauză, în timp ce cuvintele Sale făceau pământul să vibreze. Cei din Israelul lui Dumnezeu stăteau cu ochii aţintiţi în sus şi ascultau cuvintele pe măsură ce ieşeau din gura lui Iehova şi zguduiau pământul ca bubuiturile celui mai puternic tunet. Totul era de o solemnitate înfricoşătoare. Iar la sfârşitul fiecărei fraze sfinţii strigau: „Slavă! Aleluia!“ Feţele lor erau luminate de slava lui Dumnezeu şi străluceau de slavă aşa cum strălucea faţa lui Moise când a coborât de pe Sinai. Cei răi nu se puteau uita la ei din pricina slavei . ŞI CÂND BINECUVÂNTAREA VEŞNICĂ A FOST ROSTITĂ PENTRU CEI CARE-L ONORASERĂ PE DUMNEZEU PRIN SFINŢIREA SABATULUI SĂU, S-A AUZIT UN STRIGĂT PUTERNIC DE BIRUINŢĂ asupra fiarei şi asupra chipului ei. {ST 34.1} .



Stiind ca asteapta sa primeasca o binecuvantare , pe care numai cei care au trait solia ingerului al treilea o vor primi , ce fel de viata ar trebui sa duca adventistii ?


´´Noi trăim acum în marea Zi a ispăşirii. În serviciul tipic, în timpul cât marele preot făcea ispăşire pentru Israel, TUTUROR LI SE CEREA SĂ-ŞI SMEREASCĂ SUFLETELE PRIN POCĂINŢĂ DE PĂCAT ŞI UMILINŢĂ ÎNAINTEA DOMNULUI, CA SĂ NU FIE NIMICIŢI DIN POPOR. ÎN ACELAŞI FEL, TOŢI CEI CARE VOR CA NUMELE SĂ LE RĂMÂNĂ SCRISE ÎN CARTEA VIEŢII AR TREBUI CA ACUM, ÎN CELE CÂTEVA ZILE CARE AU MAI RĂMAS ALE TIMPULUI LOR DE PROBĂ, SĂ-ŞI SMEREASCĂ SUFLETELE ÎNAINTEA LUI DUMNEZEU, PRIN ÎNTRISTARE PENTRU PĂCAT ŞI POCĂINŢĂ ADEVĂRATĂ. Trebuie să existe o profundă şi sinceră cercetare a inimii. Spiritul uşuratic, frivol, pe care şi-l îngăduie atât de mulţi dintre cei ce susţin că sunt creştini, trebuie înlăturat. Toţi cei care vor să învingă înclinaţiile rele au o luptă serioasă în faţă, căci acestea vor să stăpânească. Lucrarea de pregătire este o lucrare individuală. Noi nu suntem mântuiţi în grup. Curăţia şi devoţiunea unuia nu va compensa lipsa acestor calităţi la altul. Deşi toate neamurile vor trece prin faţa judecăţii lui Dumnezeu, totuşi, El va examina fiecare caz în parte cu tot atâta exactitate şi scrupulozitate ca şi când nu ar mai fi o altă fiinţă pe pământ. Fiecare trebuie să fie testat, spre a fi găsit fără pată, fără zbârcitură sau altceva de felul acesta . `` {SB 348.4}


´´Timpul este foarte înaintat, fraţilor, prea înaintat. NE AFLĂM ÎN MAREA ZI A ISPĂŞIRII CÂND OAMENII TREBUIE SĂ-ŞI CHINUIE SUFLETUL, MĂRTURISINDU-ŞI PĂCATELE ŞI UMILINDU-ŞI INIMA ÎN FAŢA LUI DUMNEZEU, PREGĂTINDU-SE ASTFEL PENTRU MAREA LUPTĂ. Dacă oamenii vor privi la aceste lupte, ei vor crede că o parte are dreptate şi apoi vor crede că partea cealaltă are dreptate. Săracii oameni vor fi foarte confuzi, iar conferinţa va fi un dezastru, mai rău chiar decât dacă nu ar fi fost deloc . `` {SE 78.1}

´´Fiecare suflet să se smerească înaintea lui Dumnezeu, pentru că acum trăim în mod sigur în marea Zi a Ispăşirii. Chiar acum, cazul multora este adus înaintea lui Dumnezeu spre examinare, pentru că ei mai au de dormit doar puţină vreme în mormântul lor. Nu mărturisirea voastră de credinţă va garanta pentru voi în acea zi, ci starea în care se află sufletul vostru. Este templul sufletului meu curăţit de orice mânjitură? Sunt păcatele mele mărturisite şi mă căiesc de ele înaintea lui Dumnezeu, ca să poată fi şterse? Mă consider eu prea nepăsător? Doresc eu să fac oricând orice sacrificiu pentru desăvârşirea cunoaşterii lui Isus Hristos? Simt eu în fiecare clipă că nu mai sunt al meu, ci că îi aparţin lui Hristos, că slujirea mea îi aparţine lui Dumnezeu, pentru că sunt al Lui ? `` — Ellen G. White Manuscript 87, 1886. {EUZ 72.3}

´´Noi suntem în ziua cea mare a ispăşirii şi lucrarea cea sfântă a Domnului Hristos pentru poporul lui Dumnezeu, ce continuă în prezent în sanctuarul ceresc, ar trebui să constituie studiul nostru permanent. Noi ar trebui să-i învăţăm pe copiii noştri ce înseamnă Ziua Ispăşirii şi că ea era un timp special pentru o deplină umilinţă şi mărturisire a păcatelor înaintea lui Dumnezeu. Antitipica zi a ispăşirii trebuie să aibă acelaşi caracter. Toţi cei care învaţă adevărul prin cuvânt şi exemplu vor da un sunet clar din trâmbiţă. Ai nevoie ca totdeauna să cultivi spiritualitatea, pentru că nu este ceva natural să ai înclinaţii cereşti. Marea lucrare ce stă înaintea noastră este aceea de a-i conduce pe oameni departe de obiceiurile şi practicile lumii, a-i duce mai sus şi tot mai sus, la o viaţă de spiritualitate, evlavie şi o zeloasă lucrare pentru Dumnezeu. Este lucrarea ta aceea de a vesti întreita solie îngerească, de a trâmbiţa ultima notă de avertizare adresată lumii. Fie ca Domnul să te binecuvânteze cu discernământ spiritual. Scriu aceasta din iubire, văzând primejdia în care te afli. Te rog, analizează cu multă atenţie şi rugăciune aceste lucruri . `` {5M 520.1}


´´Aceasta este marea zi a pregătirii şi lucrarea solemnă ce are loc în sanctuarul de sus trebuie să fie păstrată vie înaintea minţilor celor angajaţi în diferitele voastre instituţii. Interesul pentru afaceri nu trebuie să fie lăsat să absoarbă în aşa grad mintea,încât lucrarea adusă la îndeplinire în ceruri şi care priveşte pe fiecare om să fie luată în mod uşuratic. Scenele solemne ale judecăţii, marea zi a ispăşirii ar trebui să fie păstrate înaintea poporului şi imprimate în conştiinţa lor în mod serios şi cu putere. Subiectul sanctuarului ne va da păreri corecte asupra importanţei lucrării pentru acest timp. O apreciere cuvenită a lui va duce pe lucrătorii din Casele de editură să manifeste o mai mare energie şi zel, pentru a face ca lucrarea să aibă succes. Nimeni nu trebuie să devină nepăsător şi orb faţă de nevoile cauzei lui Dumnezeu şi primejdiile care însoţesc fiecare suflet; dar fiecare trebuie să caute să fie un canal de lumină . `` {5M 420.3}
User avatar
Batranul Enoch
 
Posts: 563
Joined: Mon Jul 04, 2011 8:03 am
Location: Cetatea Sfanta

Re: Judecata de cercetare

[ #85848 ] Postby Gicu 3 on Sat Aug 04, 2012 9:34 am

Batranul Enoch wrote:Binecuvantarea

In aceste momente solemne cand Domnul Isus slujeste in Sfanta Sfintelor , poporul advent se afla
in situatia in care se afla poporul Israel
in ceasurile......


ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
Gicu 3
 
Posts: 9
Joined: Fri Aug 03, 2012 2:42 am

PreviousNext

Return to Spiritualitate

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron